SEO og markedsføring

La oss hjelpe deg med markedsføringen - vi tilbyr både SEO/SEM og markedsføring gjennom i sosiale medier
Abobakr Dyani - daglig leder og webutvikler i webnext digitalbyrå

Abobakr Dyani

Daglig leder og utvikler
+47 40 47 85 93

Abobakr har lang erfaring med alt fra design og utvikling av nettsider og nettbutikker til SEO og markedsføring.
Abobakr Dyani - daglig leder og webutvikler i webnext digitalbyrå

Abobakr Dyani

Daglig leder og utvikler
+47 40 47 85 93

Abobakr har lang erfaring med alt fra design og utvikling av nettsider og nettbutikker til SEO og markedsføring.

Hva er SEO/SEM og hvordan hjelper det min bedrift?

Du har kanskje hørt ordene før og lurt på hva de betyr – begge er grener innen digital markedsføring som tar for seg synlighet i søkeresultater fra søkemotorer som Google, Bing, Yahoo og andre.

Visste du at ..
Av alle søkemotorer som Bing, Yahoo og Google så står Google alene for over 90% av all søketrafikk.

SEO (Search Engine Optimization): SEO metoden går ut på forbedring av søkeresultater gjennom flere teknikker som innholdsprodusering og teknisk SEO. Denne metoden blir benyttet for langsiktige resultater og man slipper å forholde seg til variable PPC (Pay Per Click) siden trafikken er organisk

SEM (Search Engine Marketing): SEM metoden er betalt annonsering gjennom Google Ads for eksempel. Her må man regne med PPC, men til gjengjeld er annonsen godt synlig med en gang. Den mest populære søkemotoren Google står for over 90% av all søketrafikk. Folk har tatt svært godt nytte av tjenesten for å finne relevant informasjon som igjen har gjort plattformen svært populær for annonsering og organiske søkeresultater.

Burde jeg gå for SEO, SEM eller begge?

Det kommer an på konkurransen og hva du er ute etter. Organisk trafikk som SEO vil i nesten alle tilfeller alltid være svært lønnsomt over lengre perioder, fordi man slipper å forholde seg til prissvingninger i PPC (Pay Per Click). Organisk SEO kan nesten føles som at ting bare går av seg selv, men det må uansett jobbes kontinuerlig med siden konkurransen alltid endrer seg.

Sosiale medier

Annonsering i sosiale medier har blitt svært lukrativt siden de tilbyr store brukerbaser. Facebook toppet over 2 milliarder brukere i 2017, det er over hele 30% av verdens befolkning. Fleste sosiale medier tilbyr gode annonseplattformer så man kan gjøre effektiv resultatmåling og analyse for bedring av kampanjer.

Vi vet at det kan være skummelt å binde seg til lange avtaler, vi tilbyr derfor et prøvesamarbeid hvor du kan gjøre deg trygg på at investeringen gir avkastning Sammen legger vi en strategi som følges opp over 3 måneder. Vi måler effekten på avtalte søkeord og gir deg en rapport som henviser til avtalte nøkkeltall når det nærmer seg slutten av prøvesamarbeidet.

Ta kontakt med oss om dine markedsføringsmål
Sense Of Style
www.senseofstyle.no
Les mer
Vi har brukt WebNext som leverandør av vår webside og nettbutikk. Vi er meget fornøyd med jobben WebNext har gjort. De leverte tjenesten med konkurranse dyktig pris, hurtig, profesjonelt, høy kompetanse, meget god service og oppfølging. WebNext kan anbefales 🙂
Fet Bilverksted Lakk & Karosseri
www.fet-bilverksted.no
Les mer
Fet Bilverksted Lakk & Karosseri er veldig fornøyd med hjemmesiden dere har utformet. Dere er kreative, løsningsorienterte og uansett hva vi ønsker så finner dere en bra løsning.
Furulunden.no
www.furulunden.no
Les mer
Hagebloggen min furulunden.no har 10 års jubileum i januar 2020. Hva passet vel bedre og la dere gjøre den om fra blogspot til wordpress.org. Jeg er superfornøyd. Design og brukervennlighet er akkurat slik jeg har håpet at den skal være. Arbeidet er veldig godt utført.
Dugnadsmestern AS
@Tom Røhr - Daglig leder
Les mer
Webnext er en solid og god støttespiller, som gir oss god og personlig service og oppfølging 24/7.
Previous
Next

Betalt annonsering (SEM)

SEM er en fin måte å kickstarte trafikk til nettstedet på, i og med SEO krever langsiktig arbeid og derfor leverer resultater etter lengre tid enn SEM.

Vi skreddersyr kampanjer ut i fra relevante og populære søkeord og måler konverteringene ved hjelp av analyseverktøyet som Google Analytics og Google Søkeordplanlegger.

Organiske søkeresultater (SEO)

Med god SEO så vil ditt nettsted alltid ha god trafikk. I motsetning til SEM, så kan man ikke betale for å bli vist øverst i Google, i stedet så forbedres søkeresultatene over lengre tid. Dette skyldes at søkemotorer indekserer i forskjellige tidsperioder.

Søkemotorene rangerer resultater med en algoritme som bl.a. legger vekt på HTML kodestruktur på nettstedet, relevansen på innholdet, domene autoritet, antall unike baklenker som peker mot nettstedet og masse mer.

For best mulig resultater så er det anbefalt at vi produserer innholdet fra bunn. Innholdet vil være strategisk gjennomtenkt ut i fra analyse ift. relevante søkeord og konkurranse i lignende markedet. I tillegg så utvikler vi nettstedet selv for å opprettholde god teknisk status ovenfor søkemotor boter. Videre så arbeides det med unike og relevante baklenker slik at domene autoriteten bygges opp.